لذیذ ترین غذاها را در تور وان پیدا کنید
نوشته شده توسط : ali

شهر کوچک وان که در ضلع شرقی کشور ترکیه قرار گرفته است از زیباترین و محبوب ترین شهر های ترکیه در بین ایرانیان است و به همین دلیل، تور وان از جمله پرفروش ترین تور هایی است که در کشور ما به فروش می رسد. آنچه که این شهر را محبوب کرده است، گذشته از جاذبه های بی نظیر و مراکز خرید انبوه و به صرفه اش، غذاهای بسیار لذیذی است که آن ها را تنها می توانید در این شهر پیدا کنید. در ادامه قصد داریم شما را با خوشمزه ترین غذاهایی که می توانید در تور وان تجربه کنید آشنا می کنیم.

 

بیتی کباب | Beyti Kebab

از قدیمی ترین و شاید محبوب ترین کباب های ترکیه می توان به بیتی کباب اشاره کرد. این نوع از کباب از زمان حکومت عثمانی ها تهیه می شده ولی بعد از سال ها به فراموشی سپرده شده بود تا اینکه مجددا توسط یکی از رستوران های واقع در شهر استانبول به نام بیتی مجدد تهیه شد و به همین دلیل اکنون نام این نوع کباب را، بیتی کباب گذاشته اند. طرز تهیه این کباب به این شکل است که مقداری گوشت گاو همراه با ادویه های مخصوص به سیخ کشیده می شوند و سپس بر روی آن لایه نازکی از خمیر یوفگا قرار می گیرد و در مرحله بعد سیخ ها روی آتش قرار می گیرند و کباب حاضر می شود. بیتی کباب به همراه برنج و یا به همراه سس گوجه مصرف می شود. اگر به تور وان می روید طعم بی نظیر بیتی کباب را از دست ندهید.

 

 

شیش کباب | Shish Kebab

حتما شما نیز نام شیش کباب ( Shish Kebab ) معروف ترکی را شنیده اید. شیش در زبان ترکی به معنای سیخ می باشد و به همین دلیل شیش کباب به کباب سیخی نیز معروف است. در تهیه این نوع کباب از گوشت طعم دار شده و پیاز و فلفل دلمه ای استفاده می شود. وجود فلفل دلمه ای با رنگ های مختلف و متفاوت از بارز ترین ویژگی های این کباب است که این کار به زیبایی غذا می افزاید. در تور وان به قدم زدن در سطح شهر با رستوران های بسیار زیادی مواجه خواهید شد قطعا شیش کباب از مهم ترین غذاهای آن ها خواهد بود.

 

اسکندر کباب | Iskender Kebab

بدون شک اسکندر کباب نیز از معروف ترین غذاهای ترکی است که اگر به ترکیه سفر کردید پیشنهاد می کنیم به هیچ وجه تجربه طعم لذیذ این غذا را از دست ندید. این کباب اولین بار توسط شخصی به نام افندی اسکندر تهیه شد و به همین دلیل به همین نام شهرت پیدا کرد. نحوه سرو اسکندر کباب به این شکل است که تکه های کباب را به همراه کره، ماست و  سس گوجه فرنگی طعم دار می کنند و سپس میل می کنند. شهر وان ترکیه یکی از بهترین شهر ها در تهیه اسکندر کباب است و جالب است که بدانید رستوران هایی در این شهر وجود دارند که تنها فقط این نوع کباب را طبخ می کنند. بنابراین اگر به تور وان می روید، حتما به رستوران ها مخصوص اسکندر کباب سر بزنید.

 

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با برخی از غذاهای معروف ترکیه و به خصوص شهر وان آشنا کنیم. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به سایت تورینجا مراجعه کنید.

 





:: برچسب‌ها: تور وان ,
:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 آذر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: